søndag 11. desember 2016

Snart klart for lussekatter og gløgg

I år har jeg laget så grantrær til veksthuset. Først har jeg støpt en grein ned i betong, og dekket oppover med granbar, som gir et enkelt men ganske dekorativt, lite tre. Håper jeg rekker å lage fler før julen er her for fullt, slik at jeg kan ha noen ved inngangen til huset også.

Små, sorte stjerner i en grein fra vrihassel henger fra taket, og store stjerner med lys henger i hver sin gavl. 

I morgen blir det røde epler på bordet for telys, og så må det mer granbar og juleroser inn. Nå har vi invitert naboene på gløgg og lussekatter den 13. des, så da er det bare å rydde og pynte ferdig. Lager gjerne hjemmelaget gløgg med kanelstenger, nellikspiker og stjerneanis, presset appelsinjuice, rødvin, kirsebærvin og litt av min hjemmelagde eplelikør. Serverer lussekatter og pepperkaker med blåmuggost, og så tenner vi bålbøtta og håper på magisk førjulstemning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar